torsdag 26 januari 2012

Multihjärnan

Stora A lekte skola med mig i helgen, hon var skolbarn och jag var fröken. Jag ritade bilder på olika saker i hennes skolbok och så skulle hon ljuda fram och skriva dem själv. Det gick jättebra och hon förklarade: 
-"Jag använder min skrivhjärna. Det är en speciell hjärna. Man tänker...och så kommer man på vad som är först." 
Sol, träd och bil skrev hon alldeles själv!


Senare samma dag när jag limmade golvgips i tvättstugan stod hon och tittade på och skulle förklara för mig varför man använder tandspackel. Hon frågade om hon hade rätt i sitt resonemang och jag svarade att hon hade det delvis. 
-"Jag använder min bygghjärna. Det är en speciell hjärna precis som skrivhjärnan."


I skidskolan använde hon säkert sin skidhjärna?!




1 kommentar:

Anonym sa...

ja det där är något för forskare att ta fasta på, morfar han använder sin skogshjärna när han sågar ner träd i skogen säger han.... hälsa stora A kram /mormor

Skicka en kommentar