fredag 10 februari 2012

Vilken natt

Pappa d sover borta några nätter och första natten hör jag stora A gråta någon timma efter hon lagt sig.
-Jag saknar pappa så, hulkar hon fram.

01:30 vaknar jag av att lilla t står i sin säng (som står bredvid vår) och vrålar. Försöker lägga henne ner ett antal gånger men ger upp och lyfter över henne till pappas plats i sängen. Hon kravlar sig ner och går ut till köket och börjar trycka på knapparna på elementet. Låter henne vara en stund, vet inte om jag somnar, men sen går jag upp och stoppar ner henne i sängen. Hon vrålar men jag somnar ändå. Hon också till slut. Det var väl hennes sätt att protestera mot att inte pappa var hemma för så har hon aldrig gjort innan.

Även katten väckte mig en gång när han skulle "bädda om" sin sovplats vid fotändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar